Підготовка вчителя – пріоритетний напрям роботи Херсонського державного університету - Статті - Каталог статей - Джерела
Четверг, 02.10.2014, 03:17
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

.

Меню сайта
Форма входа
Поиск
Категории раздела
Статті [61]
Методичка [24]
Ураїнська мова та література [13]
Іноземна мова [4]
Історія України [0]
Всесвітня історія [2]
Зарубіжна література [3]
Математика [3]
Хімія [0]
Фізика [1]
Позакласні заходи [18]
Поради психолога [6]
Думка науковця [1]
Фрьобельпедагогіка [4]
Фізична культура [3]
Географія [3]
Російська мова та література [2]
Астрономія [1]
Друзья сайта
  • Создать сайт
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Все проекты компании





  • Каталог статей

    Главная » Статьи » Статті

    Підготовка вчителя – пріоритетний напрям роботи Херсонського державного університету

    10 вересня  у Міністерстві освіти і науки України  відбулась нарада з  ректорами класичних та педагогічних університетів. Йшлося про нові підходи при підготовці  майбутніх педагогів.  Нашу область на нараді представляв Олег Мішуков, перший проректор ХДУ доктор філологічних наук, професор, заслужений діяч мистецтв України, академік Академії педагогічних і соціальних наук Росії. Він розповів «Джерелам», коли слід очікувати змін.

    - Почну з того, що в нашому університеті 60% навчального плану відведено саме на підготовку вчителів загальноосвітніх навчальних закладів за усіма навчальними дисциплінами, навіть шкільних психологів і соціальних педагогів навчаємо.   Підготовка вчителя залишається пріоритетним напрямком для ХДУ – це наша чітка  позиція.

    Тому участь у нараді для нас була важливою.  Головне питання, яке обговорювалося – зробити підготовку педагога більш практичною і більш прагматичною. Ні в кого не виникає сумнівів щодо теоретичної підготовки шкільного вчителя. Знання з предмета майбутній фахівець отримує ґрунтовні. А от з приводу набуття певних компетенцій, приміром, як працювати з батьками, громадськістю, як заповнювати класний журнал, випускники  вузів не знають. Про це вже давно йде мова. Настав час об’єднати теорію і практику, щоб молодий вчитель, починаючи педагогічну діяльність, знав, як виконувати програму при скороченні годин, як викладати інформатику без комп’ютера і таке інше.

    - Тобто необхідне реформування системи підготовки вчителя?

    - Саме так. Але починати таку перебудову слід зі школи. І про це на нараді говорив президент Академії педагогічних наук України академік Василь Кремень. Аналізуючи освітні системи різних країн, він зазначив, що радянська школа давала ґрунтовні знання і цей досвід в умовах трансформації освіти слід зберегти, збагативши його практичними навичками.

    - Тож і вчитель має бути підготовлений відповідним чином? А для цього необхідно поєднати теорію і практику, напевно, слід активніше залучати науковців до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах.

    - Про це також йшла мова. Що мається на увазі: створювати спільні кафедри при гімназіях, спеціалізованих школах, щоб науковці і педагоги-практики чули один одного. Приміром, у ХДУ така практика існує вже 15 років. Викладачі вузів працюють у тісному контакті з вчителями нашого Академічного ліцею. Але мова йде не про поодинокі випадки, а про системний підхід.

    - Чи йшлося про перерозподіл годин навчальних планів у вузах, з урахуванням практичної складової підготовки педагога?

    - Так, адже всі розуміють, що годин на  практику має бути більше, але на це не завжди видають кошти. 70% вищих навчальних закладів України коштів на практику не мають. Тут треба знайти золоту середину: визначити, скільки практик треба для якісної підготовки вчителя (на мій погляд, вона має бути безперервною з першого курсу) і скільки  педагогічних практик держава зможе профінансувати.

    Але хочу заспокоїти тих, хто навчається (або збирається) у Херсонському державному університеті: наші студенти проходять практику,  починаючи з першого курсу, на 5 курсі практиці відведено цілий семестр, на 2 і 3 – по три тижні. В ХДУ і годин на педагогіку та психологію достатньо, адже ми «виросли» з педагогічного вузу. А от суто класичним вузам не вистачає годин на ці дисципліни, на методики викладання, ось їм, безперечно, необхідно збільшувати кількість годин на державні стандарти.

    - На нараді також обговорювали можливість проведення психолого-педагогічного тестування з метою визначення професійних здібностей абітурієнтів, які обрали вчительський фах.

    - Так, була пропозиція проводити додаткове тестування, як це відбувається  на мистецьких або спортивних напрямках. І в цьому є певний сенс, адже не в кожного є здібності до професії вчителя. Але на сьогодні відсутні чіткі критерії  і методики проведення таких тестувань. Тому це питання поки що не вирішено.

    - Чи торкнуться зміни абітурієнтів 2010 року?

    - Варто зважити на те, що зміни відбудуться вже в цьому навчальному році. Я сподіваюсь, що найближчим часом буде  відповідний наказ міністра.

    Категория: Статті | Добавил: dger (27.10.2009)
    Просмотров: 439 | Рейтинг: 0.0/0