Среда, 01.05.2024, 00:46
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

.

Block title

Поиск






Главная » 2012 » Апрель » 17 » Від агітації – до системної роботи
Від агітації – до системної роботи
17:55

На базі Херсонського професійного ліцею зв’язку та поліграфії 6 квітня відбулася колегія управління освіти і науки Херсонської ОДА з питань стану професійно-технічної освіти області. Головував на засіданні начальник управління освіти і науки Херсонської ОДА Андрій Яценко.

Обговорювали ефективність та результативність роботи педагогічних колективів двох херсонських ПТНЗ: професійного суднобудівного ліцею і професійного ліцею зв’язку та поліграфії по створенню умов для якісної підготовки робітничих кадрів, організації професійної орієнтації учнівської молоді у світлі вимог положень Указу Президента України від 30 вересня 2010 року №926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» щодо підвищення авторитету робітничих професій в суспільстві. Аналізував роботу адміністрації навчальних закладів Віктор Меренков, заступник начальника управління.

Він наголосив: «Сучасна структура та напрями розвитку економіки області потребують розв’язання важливої проблеми – створення сприятливих умов для забезпечення господарського комплексу області кваліфікованими робітничими кадрами. Зростаючі вимоги роботодавців до професійно-кваліфікаційного рівня робітників зумовлюють необхідність модернізації системи професійно-технічної освіти, здатної адекватно реагувати на потреби регіонального ринку праці, ставлять перед закладами професійно-технічної освіти чітке завдання – забезпечення якості підготовки робітничих кадрів».

Зрозуміло, що без належної матеріально-технічної бази підготувати сучасного робітника неможливо, тому керівники ХПСЛ та ХПЛЗП Юрій Новосад та Надія Лучко докладають зусиль аби в умовах відсутності належного фінансування забезпечити оновлення навчально-матеріальної бази. За останні 2 роки на ці потреби використано понад 930 тис. грн. власних коштів спеціального фонду, що дозволило зробити поточні ремонти, закупити сучасне обладнання, придбати комп’ютерну техніку.

Орієнтуючись на попит ринку праці в універсальних фахівцях, перевагу у підготовці кваліфікованих робітників надають інтегрованим професіям. Із 14 ліцензованих професій у Херсонському професійному суднобудівному ліцеї – 11 інтегровані. У професійному ліцеї зв’язку та поліграфії підготовка, згідно ліцензії, здійснюється з 13 професій і тільки 4 інтегровані (пояснюється це тим, що заклад лише почав працювати у цьому напрямку).

Навчальні заклады повністю укомплектовані педагогічними кадрами. Всі педагоги мають повну вищу освіту. Серед майстрів виробничого навчання за цим показником лідирує суднобудівний ліцей, де 83% мають повну вищу освіту. Це найвищий показник по області! Ліцей зв’язку та поліграфії з 72% займає третю позицію у обласному рейтингу.

В обох ліцеях створено ефективну систему методичної роботи та забезпечуються умови формування професійної майстерності педагогічних працівників. Поряд з традиційними формами методичної роботи широко використовуються й інноваційні. Так у Херсонському професійному суднобудівному ліцеї викладачі створюють власні навчальні і методичні посібники: «Слюсар з ремонту автомобілів» (Гущіна В.І., Мамчур М.А.), «Електромонтер з ремонту і обслуговування електроустаткування» (Козлов В.Л.) та предметів: «Хімія» (Решетько Т.О.), «Математика» (Вічна О.В.).

Ріст професіоналізму викладачів відбивається на якості знань учнів. Якщо у 2009–2010 н.р. показник достатнього і високого рівнів навчальних досягнень учнів з професійно-практичної підготовки у ХПСЛ складав 83%, то у 2010–2011н.р. – 83,7%, у ХПЛЗП цей показник складає відповідно 80,3% та 81,3%.

Дбають в ліцеях і про дозвілля учнів: у ліцеї зв’язку та поліграфії працюють гуртки художньо-естетичного напрямку, учнівський театр «Прем’єра», а також Зразковий театральний колектив «Контраст». Їх колеги віддають перевагу фізкультурно-спортивній роботі, і це зрозуміло, адже більшість учнів суднобудівного ліцею – юнаки.

Жваве обговорення викликало питання профорієнтаційної роботи. Виявилося, що попри всі домовленості, директори загальноосвітніх навчальних закладів не завжди гостинно відчиняють двері представникам ПТНЗ, тай сама система профорієнтації молоді на робітничу професію, на думку директора ВПУ №2 Олександра Супруна, носить скоріш агітаційних характер, а потрібна системна багатопланова робота. Було б доцільно створити при школах навчальні центри, де б діти опановували ази робітничих професій. Керівництво управління його думку визнало слушною і підтримало пропозицію створити експериментальні майданчики у деяких ЗНЗ.

Керівники закладів профтехосвіти також занепокоєнні деякими питаннями тендера і висунули пропозицію знизити тендерний бар’єр для навчальних закладів до 300 тис. грн. Андрій Анатолійович пообіцяв звернутися до Міністерства, Уряду та депутатів ВР з відповідним запитом.

За матеріалами колегії

Просмотров: 677 | Добавил: dger | Рейтинг: 0.0/0