Среда, 22.11.2017, 07:38
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

.

Block title

Поиск






Главная » 2013 » Август » 20 » Сходинками до інформатики
Сходинками до інформатики
09:14
   Вже другий рік триває впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти. У минулому навчальному році було започатковане викладання іноземної мови з першого класу. 
   З вересня 2013 року  розпочнеться вивчення інформатики у молодших класах. За комп’ютери сядуть учні других класів та розпочнуть своє знайомство з великим світом інформаційних технологій. 
   Звісно, що ні якісне навчання, ні подальша робота у сучасному світі практично не можливі без знання комп’ютера та хоча б початкових навичок роботи з ним. Тож введення уроків інформатики можна сміливо визнати своєчасним та необхідним. Але є декілька питань, які потребують обговорення не тільки серед фахівців, а й з батьками.
   Розробники програми впевнені, що крокуючи «Сходинками до інформатики» – таку назву має курс для початкової школи – учні ознайомляться з основними поняттями інформатики, оволодівають навичками роботи на комп’ютері, отримають комп’ютерну підтримку для засвоєння таких предметів, як українська та іноземна мови, природознавство та ознайомлення з навколишнім світом, математика тощо. Адже, використання комп’ютера в навчальній діяльності учнів сприяє розвитку розумових здібностей, пам’яті, просторової уяви, творчого нестандартного мислення у розв’язанні завдань, підвищує інтерес до навчання. 
   Освоєння «Сходинок до інформатики» вимагатиме від дітей певних зусиль, а батькам доведеться долучитись до виконання домашніх завдань та контролювати процес використання сучасного «домашнього улюбленця». 
   Як стверджують спеціалісти, розроблена навчальна програма «Сходинки до інформатики» має деякі спірні моменти. Наприклад, серед основних завдань цього курсу зазначено: формування початкових уявлень про базові поняття інформатики, формування початкових навичок знаходити, використовувати, створювати й поширювати повідомлення та дані за допомогою ІКТ, зокрема створювати графічні зображення, комп’ютерні презентації, текстові документи, шукати інформацію у мережі Інтернету, користуватись електронною поштою тощо. Що ж, гідна мета. Та є в усьому цьому одна маленька, але дуже вагома «зачіпка» – школярі початкових класів можуть працювати за комп’ютером не більше 10-15 хвилин за урок. Так, вчителі будуть дотримуватись цієї вимоги. Та чи встигнуть усі учні протягом цього незначного відрізку часу правильно засвоїти роботу з текстовими редакторами, а тим більше засвоїти десяти пальцевий метод набору текстів? Адже, здебільшого, учні других класів не надто вправно пишуть від руки, і досить повільно. Значить, аби виконати домашнє завдання (особливо з підготовки текстових та фото-презентацій) їм доведеться проводити додатковий час перед монітором. І навряд чи вони впораються із завданнями самотужки, буде необхідна допомога батьків. 
   Інший момент, який викликає занепокоєння педагогів – використання мережі Інтернет та навички спілкування у соціальних мережах. Мені можуть заперечити, що сучасні діти вже вміють працювати з комп’ютером та орієнтуються у мережі набагато краще, ніж деякі дорослі. Але слід зауважити, що і медики, і психологи наполягають – спілкування в мережі Інтернет можна починати з 10-12 років, не раніше. Пропонується ж для дітей 7-8 років давати уявлення про мережу та способи спілкування. 
   Цілком ймовірно, що всі ці зауваження актуальні лише до початку самого навчального року та стартом навчання за новою програмою. Коли ж розпочнеться конкретна робота, то одразу стануть не тільки очевидні недоліки, а значна користь від своєчасного та поступового входження у світ інформатики. 
   Адже, як запевняють фахівці, які ознайомились з новим підручником, життя маленького школяра стане набагато цікавішим. Чого тільки варті персонажі: інопланетянин Елзік з планети Золотавиків, кияночка Ганнуся, гномик Мудрунчик зі школи детективів та хлопчик Олесь зі своїм другом-роботом. На думку прихильників нових підручників, які поділились своїми враженнями на педагогічних форумах, вчителеві можна навіть не писати конспекти уроків, а учням не заводити спеціальні зошити. Кожний урок подано на двох сторінках, тобто на розвороті підручника, що дуже зручно. Навіть якщо учень пропустив урок, він може вдома самостійно опрацювати матеріал у підручнику. Структура уроку відрізняється від традиційних уроків у молодших класах. Перша частина – теоретична і проводиться у формі бесіди, гри, обговорення ситуацій. Друга частина – це ознайомлення з новою комп’ютерною програмою, її демонстрація, робота учнів за комп’ютерами. Третя частина уроку – це цікавинки, завдання з логічним навантаженням, для розвитку пам’яті, кмітливості, ерудиції «Для розумників та розумниць». 
   Фахівці також зауважують, що «Сходинки до інформатики» вимагають психологічної обережності від вчителя. Складні, непосильні завдання можуть дитину злякати. Тут особливо необхідно дотримуватися принципу від простого до складного. Проте, коли дитині вдається осмислити завдання, перебороти перші труднощі, вона відчує велику радість і буде готова до більш складної гри чи завдання. 
   Якими стануть перші кроки по «Сходинках до інформатики» та до знань взагалі покаже час. Але впевнена, що сучасні малюки й тут примудряться випередити дорослих.

Наталя Лісовець 
Просмотров: 376 | Добавил: dger | Рейтинг: 0.0/0