Среда, 01.05.2024, 14:09
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

.

Block title

Поиск






Главная » 2012 » Апрель » 5 » Профілізація ЗНЗ – учні визначаються з майбутнім
Профілізація ЗНЗ – учні визначаються з майбутнім
18:12

Важливим інноваційним кроком у сфері освіти став перехід до профільного навчання у старшій школі, зорієнтованого на індивідуалізацію навчання. Про впровадження і дієвість цієї форми освіти в обласному центрі «Джерела» запитали у першого заступника начальника управління освіти Херсонської міськради Вікторії Жмурченко.

– Вікторіє Миколаївно, чим обумовлений перехід ЗНЗ до профільного навчання?

– Основною метою такого переходу є створення сприятливих умов, аби врахувати індивідуальні особливості, інтереси і потреби учнів. Адже у кожної дитини вони свої. Завдання системи освіти, педагогів – виявити нахили учнів, сформувати в школярів певні орієнтації на той чи інший вид майбутньої професійної діяльності. Для цього у місті організовано профільну освіту в старшій школі, причому охоплено нею 100 відсотків учнів. Такий підхід дає можливість реалізувати принцип особистісно-орієнтованого навчання. Цього навчального року профільне навчання за освітніми потребами учнів організовано за 6 напрямами. Ми вивчали і врахували нинішній попит на вивчення різних дисциплін серед учнів. Отже, сьогодні вчаться за профілями природничо-математичного – 27 відсотків учнів, філологічного – 36, технологічного та суспільно-гуманітарного – по 16 відсотків. Усього профільні навчальні дисципліни опановують 4531 учнів старшої школи.

– Окресліть, будь ласка, загальну картину спеціалізації ЗНЗ в місті.

– Оскільки природничо-математична освіта у державі визначена як одна з пріоритетних, то значна увага приділяється оволодінню учнями предметами саме цього профілю. Тут визначено 12 напрямів. Відносно сталим є зацікавлення навчальних закладів упроваджувати, за бажанням старшокласників, у систему профільної освіти предмети: математичного спрямування (10 закладів), біолого-хімічного (4), фізико-математичного (3). Серед суспільно-гуманітарного напряму перші позиції посідає правовий профіль (7 закладів), другим є економічний – 5 закладів, на третій сходинці популярності серед старшокласників виявився історичний профіль – 2 заклади. Хотілося б відзначити як позитивний момент, що в цілому не згасає інтерес учнів старших класів до вивчення предметів філологічного напряму, особливо іноземної філології (11 закладів).

Технологічний напрям має два профілі: технологічний, зорієнтований на опанування технічною та обслуговуючою працею чи здобуття освіти на базі міжшкільного навчально-виробничого комбінату, та інформаційно-технологічний, спрямований на поглиблення знань, вироблення стійких умінь і навичок в галузі інформаційно-комунікаційних технологій.

Варто зазначити й певну стабільність показників кількості загальноосвітніх закладів, які культивують спортивний та художньо-естетичний напрями серед старшокласників.

– Мабуть не кожен учень може одразу й конкретно визначити, якому профілю навчання віддати перевагу?

– Так, цей процес передбачає попереднє самовизначення підлітка, здійснення відповідального для нього кроку – вибору спрямування власної навчальної діяльності. Допрофільна підготовка учнів здійснюється через уже відомі і перевірені часом форми навчальної діяльності: гуртки, секції, учнівські наукові товариства, предметні олімпіади, турніри тощо. Враховуючи запит учнів, кадровий склад педагогів, а також навчально-методичне забезпечення, учні загальноосвітніх шкіл поглиблено вивчали окремі предмети. Найбільшого поширення набули класи з поглибленим вивченням іноземних мов, математики, інформатики, історії та правознавства, української мови та літератури.

– Як відомо, сьогоднішній ринок праці відчуває нестачу робітничих кадрів. Зрозуміло, що не всі учні займатимуться в дорослому житті наукою, лінгвістикою, мистецтвом і т.п. Чи здійснюється у школах орієнтація юнаків та дівчат у напрямку робітничого майбутнього?

– В учнів користуються попитом Херсонський Центр освіти молоді та дорослих і міжшкільний навчально-виробничий комбінат, які співпрацюють із загальноосвітніми школами міста в плані профорієнтаційної та професійної підготовки. Вихованці отримають кваліфікаційні свідоцтва державного зразка за напрямами: кухар, косметолог, молодша медична сестра, користувач персонального комп’ютера та ін. Психологи-консультанти міського профцентру, який діє на базі Центру освіти молоді та дорослих, надають необхідну інформацію про зайнятість на ринку праці, залучають до участі в тренінгах, надають рекомендації щодо шляхів підвищення власних шансів на досягнення професійного успіху.

– Чи є конкретні результати профілізації навчання на рівні досягнень учнів?

Результативність участі команд в учнівських змаганнях цілком співвідноситься з рівнем організаційних умов, що створені в школі чи ліцеї для підтримки обдарованої молоді. За підсумками попереднього навчального року та за результатами Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів і Всеукраїнського конкурсу-захисту наукових робіт Малої академії наук два учні ФТЛ отримують стипендії Президента України. За особливі успіхи у вивченні української мови і літератури у 2010-2011 навчальному році стипендію імені Тараса Шевченка отримує учениця 10 класу Академічного ліцею Таїсія Мендель. Стипендію Кабінету Міністрів України здобула учениця спеціалізованої школи №52 Віра Іванова. За перемогу в Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика однойменну стипендію отримує учениця 6 класу школи №1 Іванна Затуливітер.

Є досягнення й у Всеукраїнських учнівських олімпіадах. На республіканському етапі минулого навчального року учні херсонських шкіл вибороли 28 призових місць. Аналіз участі школярів у ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових дисциплін вказує на зростання кількісних і якісних показників здобутих результатів команди міста. При цьому стабільно підтверджують свої перемоги на заключному етапі учні ЗНЗ №24, 30, 52, ФТЛ, АЛ ХДУ.

Сподіваюся, що і цього року наші юні академіки і олімпійці підтвердять високий рівень підготовки

Підготував Сергій Сидоренко

Просмотров: 686 | Добавил: dger | Рейтинг: 0.0/0