Суббота, 04.05.2024, 01:21
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

.

Block title

Поиск






Главная » 2012 » Май » 31 » Ледачим тут не місце
Ледачим тут не місце
17:16

Вікторія Сургаєва, завідувачка науково-методичної лабораторії інноваційної діяльності та роботи з обдарованою молоддю Херсонської академії неперервної освіти, впевнена, що експериментальна діяльність позитивно впливає на імідж навчального закладу, забезпечує загальний розвиток освітньої установи, її рух до вищої якості освіти, збагачує вчительський колектив новим досвідом, є засобом зростання професіоналізму кожного педагога. І це важливо на сучасному етапі розвитку освіти, коли конкуренція серед шкіл зростає з року в рік.

Адже обираючи, де вчитися дитині, батьки ретельно вивчають навчальний заклад, керуючись не лише місцем розташування, авторитетом педагогів, а й перспективами подальшого розвитку освітньої установи. Тож не дивно, що найбільш популярними серед користувачів освітніх послуг стають саме ті школи, які вдаються до експериментальної діяльності.

Сьогодні в Херсонській області 50 загальноосвітніх навчальних закладів беруть участь у експериментах різного рівня: 6 – під егідою Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; 2 – інституту профтехосвіти НАПН України; 1 – інституту педагогіки НАПН України; університету менеджменту освіти НАПН України; 34 – обласного значення. Серед закладів, які проводять експерименти на рівні області, 7 досліджують управлінську діяльність, 12 – освітню, 16 – виховну. Найбільша кількість закладів, які займаються експериментальною роботою, у обласному центрі – 20, 5 у Чаплинському районі, по 4 у Генічеському, Білозерському та місті Нова Каховка, по 3 у Цюрупинському, Голопристанському, Скадовському районах. До експериментальної діяльності вдаються також у Горностаївському, Іванівському, Каховському Каланчацькому, Ніжньосірогозькому, Нововоронцовському та Новотроїцькому районах. Крім того, в області на базі навчальних закладів діють 7 науково-методичних лабораторій: Херсонська ЗОШ №50, Херсонський НВК №56, Новокаховська ЗОШ №3, Новотроїцька ЗОШ №1, Скадовська гімназія, Цюрупинська СЗОШ №2, Дудчанський НВК (Нововоронцовський район).

Методичну допомогу експериментаторам надає Херсонська академія неперервної освіти. Тут діє постійний семінар «Інноваційна діяльність в системі навчання, виховання та управління». На заняттях фахівці розглядають актуальні проблеми з питань інноваційної діяльності, дослідно-експериментальної роботи педагога, відповідають на питання, допомагають справитися з труднощами.

Вікторія Валеріївна підкреслює, що робота в режимі експерименту має велике навантаження на педагогічний колектив. Дослідницька діяльність відмінна від звичної для вчителя дидактичної та виховної роботи. За своїм складом, функціями та технологіями виконання вона наближається до наукової. У процесі діяльності потрібно підготувати методичні посібники, міні-підручники, раз на рік звітувати про хід дослідницької діяльності тощо. Тому радить виважено підходити до рішення включитися у цю роботу. Адже є випадки, коли в гонитві за «славою» керівники шкіл беруться за експеримент, а в процесі роботи втрачають і цікавість, і сили довести справу до кінця.

Просмотров: 716 | Добавил: dger | Рейтинг: 0.0/0