Пятница, 03.05.2024, 04:29
Приветствую Вас Гость | Регистрация | Вход

.

Block title

Поиск






Главная » 2011 » Декабрь » 26 » Як Санкт-Петербурзький ліцей співпрацює з громадою
Як Санкт-Петербурзький ліцей співпрацює з громадою
18:30

У Херсонській академії неперервної освіти пройшла V обласна науково-методична конференція «Державно-громадське управління сучасним закладом освіти». Участь у конференції взяли керівники загальноосвітніх закладів області, науковці академії та університетів Херсонщини. Працювали 2 секції, на яких йшлося про стан, рівень державно-громадського управління закладом освіти та теоретико-методологічні аспекти організації цієї роботи.

У конференції в он-лайн режимі взяв участь директор Санкт-Петербурзького ліцею №590 Олексій Каменський. Він розповів присутнім про свій досвід роботи з громадськими організаціями, приватними і державними установами з питань діяльності школи. Критично оцінюючи можливості громади в управлінні навчальним закладом, пан Каменський висловив думку, що сьогодні вкрай важко мотивувати громадськість до участі в розвитку освіти як на рівні держави, так і в окремому навчальному закладі.

Маючи певний досвід роботи з засновниками навчального закладу (у 90-ті роки ліцей мав 5 засновників), він упевнений, що школа не може розраховувати на фінансову підтримку підприємництва, оскільки це не дуже надійне джерело. І хоча новий закон Російської Федерації про освіту передбачає можливість вибору для навчального закладу: державне чи автономне фінансування, пан Олексій не поспішає відмовлятися від державної форми власності.

Разом з тим підтримка з боку громади корисна для учнів, і тут на допомогу дирекції школи приходить піклувальна рада, або рада установ. Серед тих, хто безкоштовно допомагає ліцею №590 Спілка письменників, Спілка художників, артисти театрів, науковці, спортсмени, музиканти тощо. Вони проводять виставки, конкурси, зустрічі, організовують студії. Така співпраця збагачує учнів, розширює їх світогляд.

Школа Каменського відзначається і організацією учнівського самоврядування. Вже не один рік тут проводиться цікава гра «Наше місто». Керівництво «міста» обирається шляхом голосування. Діють усі установи, які забезпечують життєдіяльність. Є власна газета, радіо, функціонує Академія Наук, виставковий комплекс, музей, екскурсійне бюро, пошта, кіноконцертний комплекс тощо. Працюють у цих установах учні. Обрати справу до душі допомагає шкільна «біржа праці», за бажанням роботу можна змінити. Є й власна валюта – екю. У грі учні на практиці оволодівають правилами та законами сучасного світу, отримують досвід соціальної діяльності, навички допрофесійної підготовки. Детально про те, як реалізується проект, якими документами керуються, які договори діють на території «міста» можна прочитати на сайті ліцею www.likt590.ru.

Однак більше турбує Олексія Каменського те, що система «насильственного образования», коли ми мусимо усіх навчати за однаковими правилами, ігноруючи особливості кожної дитини, себе вичерпала, настав час її змінювати. До речі, до таких висновків приходять і світові аналітики освітніх систем.

Підсумовуючи дискусію,  завідувачка  науково-методичною лабораторією керування загальноосвітніх навчальних закладів Херсонської академії неперервної освіти Тетяна Кузьмич підкреслила, що успіху у взаєминах  школа-громадськість може домогтися керівник з активною життєвою позицією. Тільки популярність навчального закладу серед батьків і учнів може зробити його інвестиційно-привабливим для підприємців, громадських діячів, добродійників.

Олена Пасічник

 

Просмотров: 636 | Добавил: dger | Рейтинг: 0.0/0